Wednesday 7 April 2010

Lama x berkata-kata

Kesibukan mendadak sem ni menyebabkan ku tidak mampu menulis kata2 skema dan mengada-ngada sekerap zaman dulu kala.

Musim ni musim spring. Musim bunga. Musim bunga dan daun2 mula tumbuh semula. Betapa indahnya.Dulu tgk snow.Kalau hari x snow, tgk pokok2 semua x berdaun. Xde life. Bl angin tiup, sayunya hati.

KIni, bunga berputik kembali. Alam semula jadi bangkit dr tido. Burung2 ketawa riang, lebah terbang keriangan. Anak2 pucuk daun baru keluar ibarat anak burung yang baru menetas. Comelnya dunia ni.

Kadang2 dgr lagu kat radio xbole compare ngan dgr bunyi simfoni alam kat luar bilik. Xya nak gi okestra. Duk kat tasik, hutan atau gunung, bole dgr smua.. free of charge. Xde cukai. Tgk matahari terbit pagi2 dr atas bukit lagi tenang dr tgk movie yang menang berpuluh-puluh emmy.

Duk sesama manusia. Ada yang best. Yang buat ko sronok. Ad yang sebaliknya.. Ad yang neutral. Ada yang ckp blkg, ada yang straight to the point, ad yang syg ko, ad yang ko syg.. tp campuran ni lah yang buat hidup kita bewarna-warni.    

Duk kat tempat keje atau tempat belaja, ad hari yang sronok, ad yang macam sampah, ada yang tiba2 semua orang friendly x tentu pasal, ad hari yang smua org duk marah2 dan ad jugak hari yang kita rasa geram je ngan karenah2 org.

Kesimpulannya, xde benda kat dunia ni kekal. Bila bahagia, mesti ad hari kebahagiaan tu berakhir, bl lemah, mesti ada hari kita akan jadi kuat akhirnya. Lepas tu, kalau jadi kuat akhirnya, kadang2 bole jadi lemah balik. This world is full of surprises. We just need to prepare for the worst but always hope for the best..

No comments:

Post a Comment