Friday 21 October 2011

Jangan fikir orang tu hebat sangat

Sejak balik dari internship ak kat Ulm, banyak benda aku belajar. Elok dan x elok. Sejak ak benti keje, ak dah apply banyak benda yanhg aku telah belajar dalam kehidupan harian.

Benda pertama. Ak dah tahu apa yang aku buat aku marah, apa yang buat aku suka and apa yang buat aku melenting. Aku dah tahu maksud ''cakap lebat'' and tahu kalau orang tu hanya cakap kosong atau memang cekap berisi.

Fuu... banyak. Macam2 jenis orang aku jumpa. Orang yang cakap beso, berlagak, tapi kalau ikut realiti x hebat mane pon. Aku pun dah buat satu konklusi iaitu:

Orang pandai takkan cakap kat orang lain yang dia pandai, orang kaya takkan mengaku dia kaya.

Hari2 aku jumpa manusia2 yang suka berlagak. Berlagak pasal asal usul dia, berlagak pasal kerja dia, berlagak pasal sekolah lama dia, keturunan dia, kasta dia. Aku pun buat satu konklusi tentang orang yang bongkak ni.

''Mereka ada satu penyakit nama dia ''inferiority complex''. Perasaan kurang keyakinan diri. Akhirnya mereka bercakap besar tentang benda yang sikit mereka ada sampai tahap nak melebih-lebih dalam semua benda. ''

Nak aku terangkan: ikutilah post aku yang setrusnya dalam bahasa Inggeris. (di atas)

No comments:

Post a Comment